کد خبر: ۱۳۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

خوشحال هستم در منطقه‌ای خدمت می‌کنم که ۸ امامزاده واجب تعظیم در آن آرمیده‌اند، هزار شهید به انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تقدیم کرده و افتخار خدمت به بیش از هزار و ۹۰۰ جانباز را دارم. 
شمیران به‌عنوان محل تفرجگاهی شهر تهران نیازمند توجه بیشتر و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است. متأسفانه مالکان ابنیه تاریخی انگیزه‌ای برای حفظ و نگهداری آنها ندارند. یکی از بهترین و کلیدی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از تخریب این آثار، مشارکت مالکان و تعریف کاربری‌هایی است که علاوه بر ایجاد درآمد برای مالک به حفظ کالبد و هویت اثر کمک خواهد کرد که مدیریت شهری منطقه یک سعی کرده است این مکان‌های تاریخی را با مشارکت مالکان، حفظ و به موزه و محل حضور شهروندان و علاقه‌مندان، تبدیل و عدالت در شهر را برقرار کند تا همه شهروندان بتوانند به سرانه‌های خدماتی و گردشگری شمال تهران دسترسی داشته باشند. زیرا هویت یک به یک محله‌های شهر تهران است که به شهر هویتی ماندگار می‌دهد. 
یکی از اقدامات اجرایی در شمال تهران بررسی کمبودها و سرانه‌های مورد نیاز محله‌ها از طریق برنامه‌ریزی صحیح و تعریف پروژه‌های شهری در مقیاس محله‌ای است و تمام سعی مدیریت شهری بر بهبود نظام ترافیک، حفظ توازن کالبدی منطقه، حفظ ارزش‌های بافت روستایی منطقه مانند محله‌های چیذر و درکه و...، رفع اغتشاشات بصری، فعالسازی کمیته ایمنی و مناسب‌سازی در منطقه است. 
ویژگی‌های شمیران باعث شده این منطقه به‌عنوان نگینی در شهر تهران باشد و مدیریت شهری آن تمام تلاش خود را می‌کند تا با احیای فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و... این بخش مانند ویژگی‌های واقعی یک نگین، درخشش خود را حفظ کند. 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار